Saturday, January 29, 2011

ένα μη συνδρομητικό, διαδραστικό μοντέλο τηλεόρασης

Κοίτα να δεις τι κατέβασε η γκλάβα μου.
Σε κάποια φάση που είχα σκυλοβαρεθεί στον υπολογιστή, και είπα να σηκωθώ να κάνω αποτοξίνωση έκατσα στον καναπέ στο σαλόνι για να δω τηλεόραση. (ναι ξέρω από το κακό στο χειρότερο πάω)
Εκεί λοιπόν που έκανα ζάπινγκ ψάχνοντας για κάτι ενδιαφέρον έπεσα σε μια ταινία που διαθέτω στη συλλογή μου με DVD. Και η ματιά έπεσε αμέσως πάνω στη στίβα με τα dvd-ια, τα οποία έχουν πιάσει κάθε εκατοστό ελέυθερου χώρου στο έπιπλο της τηλεόρασης.
Αμέσως άρχισα να επιτιμώ τον εαυτό μου για το περιβαλλοντικό κόστος όλης αυτής της σαβούρας.
Έχω ψιλοσιχαθεί να βλέπω ταινίες πλέον, αν και κατεβάζω ό,τι μου κινεί το ενδιαφέρον αλλά πηγαίνω και στον κνηματογράφο. Είχα επίσης φίλους και γνωστούς που κατέβαζαν ταινίες, αγόραζαν πλαστικές θήκες, τύπωναν εξώφυλα για να έχουν μια ολοκληρωμένη συλλογή. Αντίδραση βλέπετε στο εξωφρενικό κόστος των αυθεντικών CD-DVD.
Μια γνωστή μου μάλιστα, νοίκιαζε ταινίες από το βίντεοκλαμπ τις αντέγραφε, και τις επέστρεφε. Είχε μια απίστευτη ντουλάπα τίγκα στην 7η τέχνη.
Και εγώ έγραφα μερικές ταινίες σε CD-DVD μέχρι τη στιγμή που ανακάλυψα ότι τα παλιότερα αντιγραμμένα CD μουσικής δεν έπαιζαν πια. Τότε σταμάτησα να κρατώ αντίγραφα σε οπτικά μέσα. Οπότε πλέον άλλες τις αποθηκεύω σε σκληρούς δίσκους, άλλες τις σβήνω άμεσα.

Το κακό με την κατάσταση είναι ότι όσο πιο μεγάλη συλλογή με ταινίες αποκτούσα τόσο πιο αραιά τις έβλεπα. Και στο κάτω κάτω γιατί να δεις ξανά και ξανά τις ίδιες ταινίες όταν βγαίνουν καινούριες κάθε χρόνο; (οκ, υπάρχουν και λίγες εξαιρέσεις).

Επιστρέφοντας στο παρόν όμως αντιλαμβανόμενος ότι στην τηλεόραση έπαιζε ταινία που ήδη είχα, μου ήρθε η φαενή ιδέα. Γιατί να μην μπορώ να "παραγγείλω" την ταινία που θέλω από την οθόνη της τηλεόρασης μου και να τη δω ΔΩΡΕΑΝ με διαφημίσεις όμως σαν να την έπαιζε το κανάλι που είχα ανοιχτό εκείνη τη στιγμή;

Αντί να έχω ένα κάρο άχρηστα dvd να μου πιάνουν χώρο και να παίζει το κανάλι ταινία που δεν με ενδιαφέρει, ας εξαφανίσω τα dvd κλπ. (που έτσι και αλλιώς θα εξαφανιστούν όπως εξαφανίστηκαν τα VCD τα LP τα Betamax, minidisk, laser disks, κασέττες, δισκέττες και ταινίες μαγνητικής αποθήκευσης και πολλά άλλα.)

Ετσι να μπορώ να μπω στην ταινιοθήκη του καναλιού που βλέπω και αν δεν μου αρέσει το πρόγραμμα του ή η ταινία που βλέπω και να παραγγείλω άμεσα από ότι θέλω να δω, χωρίς να είμαι μέλος σε συνδρομητική υπηρεσία τύπου NOVA ή Cable TV για να νοικιάζω ταινίες. Δεν θέλω να νοικιάζω ταινίες αλλά δεν με πειράζει να παραγγέλνω μια ταινία και το κανάλι να διακόπτει που και που για διαφημίσεις όπως θα έκανε και με το δικό του κλασσικό στατικό πρόγραμμα. Έτσι και εγώ βλέπω την ταινία που θέλω όπως θα έκανα αν την κατέβαζα στον υπολογιστή μου δωρεάν και το κανάλι εισπράτει διαφημιστικά έσοδα και οι παραγωγοί της ταινίας εισπράτουν μέρος των διαφημιστικών εσόδων και δεν ξοδεύουμε από την τσέπη μας και ΔΕΝ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΠΥΡΑΪΤ ΚΑΙ ΓΛΥΤΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ (χέστηκε η φοράδα στ'αλώνι, αλλά λέμε τώρα). Its a WIN WIN WIN WIN WIN situation.
(φυσικά δεν λαμβάνω υπόψιν τα βίντεοκλαμπ που ήδη τείνουν να κλείσουν, τις εταιρίες παραγωγής DVD που μάλλον θα περιορίσουν τις εργασίες τους, τα διάφορα συνδρομητικά μοντέλα τηλεόρασης που και αυτά λογικά θα περιοριστούν, τις εταιρίες παραγωγής ταινιών που ίσως πάψουν να πουλάνε dvd, τις διάφορες "καινοτόμες" google tv, apple tv, netflix κλπ που και αυτές δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης.)
(Επίσης δεν λαμβάνω υπόψιν το ότι το κόστος των διαφημίσεων και της τηλεόρασης εν γένει το πληρώνει ο καταναλωτής των διαφημιζόμενων προϊόντων)

Φυσικά η όλη διαδικασία προϋποθέτει τεχνολογικές εξελίξεις που ήδη σε κάποιο βαθμό κυοφορούνται. Google TV, Apple TV, διαδυκτιακά μαγαζιά online ενοικίασης ταινιών κλπ

No comments:

Post a Comment