Saturday, November 10, 2012

Υγραέριο, ντίζελ, βενζίνη και αυτοκίνηση

Πριν από κάνα δύο μήνες βρήκα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου το παρακάτω διαφημιστικό φυλλάδιο για εγκατάσταση γκαζιού σε οχήματα.

μέσα στο τρίπτυχο, είχε και ένα έξτρα φυλλαδιάκι στο οποίο μιλούσε για τις ΦΗΜΕΣ σχετικά με την αύξηση του φόρου κατανάλωσης στο υγραέριο, απορρίπτοντας τες ως ράδιο αρβύλα. Ενώ παράλληλα σημειώνει ότι ακόμα και αν αυξηθεί η αύξηση δεν θα είναι πάνω από 9-10 λεπτά ανά λίτρο.

Σήμερα κάμποσες μέρες μετά οι φήμες είναι πραγματικότητα και διάφορα δημοσιεύματα, φέρουν την εν λόγω αύξηση στην τιμή του υγραερίου από 13 μέχρι 16 λεπτά.
Προσωπικά αρνούμαι να καταθέσω στον κάθε επιτήδειο 1000 ευρώ για ένα σύστημα που κοστίζει 300 και χρειάζεται 1-2 μέρες να εγκατασταθεί με ημερομίσθιο περί τα 50+50 ευρώ, δίνεις 500 ευρώ υπερκέρδος.

Όπως και να έχει, έφτιαξα ένα excelακι με τα στοιχεία αυτά που δείχνουν το κόστος χρήσης ενός οχήματος σε βάθος 20ετίας. και μπορεί κανείς να δει εδώ. Μπορείτε να το κατεβάσετε (νομίζω) και να παίξετε με τις διάφορε τιμές. Αλλά με αυτά τα δεδομένα, τα diesel είναι πολύ πιο οικονομικά σε βάθος χρόνου από την πρώτη μέρα. Οπότε μην πετάτε τα χρήματα σας σε βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα. Με ένα diesel κάνετε την ίδια δουλειά πιο οικονομικά.
Παράλληλα τα diesel έχουν (πάντα) την δυνατότητα να κινηθούν και με λάδι τηγανίσματος/λάδι μηχανής που συχνά πυκνά καταλήγει στα σκουπίδια αν και τελευταία αρχίζει και υπάρχει κίνηση για τη συλλογή και μετατροπή του σε βιοντίζελ.

Από την άλλη πάλι, ένα υβριδικό με ντιζελοκινητήρα ή ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα έχει περισσότερα οφέλη χρήσης αλλά σημαντικά μεγαλύτερο κόστος κτήσης. Ίσως όταν αρχίσουν να διατίθενται μεταχειρισμένα υβριδικά το κόστος κτήσης να είναι σημαντικά μειωμένο χωρίς συμβιβασμούς στην χαμηλή κατανάλωση.

No comments:

Post a Comment