Monday, April 20, 2009

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ

Άγιες μέρες που είναι έκανα μια σημαντική για μένα ανακάλυψη. Ανακάλυψα τον Μπαρούχ Σπινόζα. Ίσως για όσους τον ξέρουν ήδη, να φαίνεται σαν να ανακάλυψα τον τροχό ξανά, μα για εμένα, είναι πολύ σημαντικός.
Μερικά χρόνια πριν, συζητούσα με διάφορους φίλους ο ένας εκ των οποίων άθεος και η άλλη πολύ πιστή τα σχετικά με τον Θεό. Θυμάμαι να της λέω ότι ζηλεύω κατά κάποιον τρόπο την ηρεμία και την πίστη της σχετικά με το θέμα του Θεού πολύ απλά διότι εμένα με βασάνιζαν ερωτήματα για τα οποία εκείνη είχε τις δικές της απαντήσεις. Τελικά κατέληξα να λέω στον άθεο φίλο μου λίγο καιρό μετά ότι βρήκα τον Θεό (μου) στον κόσμο και βρήκα την ηρεμία μου. Είχα καταλήξει ότι Θεός και κόσμος είναι το ίδιο πράγμα, και σήμερα ανακάλυψα ότι ο Σπινόζα το είχε σκεφτεί ήδη από το 1670...
Πανθεϊστής εν αγνοία μου
Κάλιο αργά παρά ποτέ :)

No comments:

Post a Comment