Thursday, August 6, 2009

Ειδήσεις επι πληρωμή;

Το παρακάτω θέμα είναι από αυτά που θα περίμενα να δω στον Greek Rider όπως στο παρελθόν, αλλά είτε επειδή δεν το πήρε χαμπάρι, είτε για άλλους λόγους δεν το σχολίασε :)

Διάβαζα λοιπόν στην Ελευθεροτυπία, και αλλού ότι ο ειδησεογραφικός όμιλος του Ρούπερτ Μέρντοχ, News Corp, εμφάνισε ζημιές, και αλλάζει στρατηγηκή χρεώνοντας (εν μέσω κρίσης;) πλέον για τις ως τώρα δωρεάν ειδήσεις που προσφέρει στους αναγνώστες-τηλεθεατές-πελάτες.
Με την δικαιολόγηση ότι το επί πληρωμή περιχόμενο θα είναι διαφορετικό και καλύτερο από τα αντίστοιχα δωρεάν.
Θυμάμαι ότι το ίδιο έπραξε και ΤΟ ΒΗΜΑ. Αρχικά προσέφερε σε μορφή pdf την έκδοση της εφημερίδας δωρεάν από την ιστοσελίδα του για ένα δοκιμαστικό διάστημα στο οποίο και την παρακολουθούσα ανελιπώς, αλλά στη συνέχεια άρχισε να χρεώνει την εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία και το δικαίωμα σχολιασμού στα άρθρα του (την τελευταία φορά που τσέκαρα) ενώ παράλληλα διατήρησε την δωρεάν πρόσβαση στην ιστοσελίδα και τις ειδήσεις.

Από την άλλη μεριά διαβάζω την έρευνα που λέει στην Ημερησία και αλλού ότι:

"Έτσι "η 'ψηφιακή γενιά' φαίνεται απρόθυμη να βάλει το χέρι στο πορτοφόλι για να 'κατεβάσει' ή να συμβουλευτεί ον-λάιν περιεχόμενα όπως βίντεο ή μουσική": 33% υποστηρίζουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το παραμικρό, δηλαδή οι διπλάσιοι από το μέσο όρο της ΕΕ. Όμως "βρίσκονται στην πραγματικότητα στους κόλπους αυτής της γενιάς, αναλογικά διπλάσιας σε μέγεθος από τον υπόλοιπο πληθυσμό που έχει ήδη πληρώσει γι' αυτού του τύπου τις υπηρεσίες (10% των νεαρών χρηστών έναντι 5% του συνόλου του πληθυσμού της ΕΕ)", υπογραμμίζουν οι Βρυξέλλες. "Είναι επίσης περισσότερο διατεθειμένοι να πληρώσουν για να έχουν μια υπηρεσία ανώτερης ποιότητας" ή μια πιο ενδιαφέρουσα τιμή απ' ό,τι σ' ένα πραγματικό κατάστημα."
Ακόμα και ΤΑ ΝΕΑ έχουν παρεμφερές άρθρο.

Περιττό να αναφέρω ότι απλά σταμάτησα να διαβάζω την επί πληρωμή έκδοση του Βήματος, ενώ στράφηκα και σε άλλες δωρεάν εφημερίδες.

Είναι προφανές ότι ο κολοσσός του Μέρντοχ χρειάζεται χρήματα για να τραφεί και να μεγαλώσει(;) και πιθανότατα η ιντερνετική διαφήμηση δεν αρκεί. Αναρρωτιέμαι όμως πως θα μπορέσουν να πείσουν τον απλό πολίτη να πληρώσει για κάτι που αφενός είχε και μπορεί να έχει από αλλού δωρεάν αφετέρου δεν επιθυμεί να πληρώσει εν γέννει.
Κατά τη γνώμη μου αυτή η τακτική αντικατοπτρίζει τις δεινοσαυρικές μεθόδους και νοοτροπία που ακολουθούνται ακόμη σήμερα που τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα που η δυσκαμψία των πολυεθνικών κολοσσών θα είναι πιθανότατα και η οικονομική τους καταδίκη.

UPDATE: Αντίστοιχο άρθρο παρουσιάζει και η Καθημερινή βολιδοσκοπώντας πιθανότατα την κατάσταση. Δυστυχώς ανήκω στο ποσοστό εκείνο που δεν σκοπεύει να πληρώνει για να διαβάζει ειδήσεις Online.

Πόσο πιθανό είναι να δούμε φαινόμενα όπως πρόσφατα στην Λατινική Αμερική όπου δημιουργούσαν ειδήσεις (δολοφονώντας κόσμο και στέλνοντας πρώτοι συνεργεία εκεί) για να αυξήσουν την αξία του περιεχομένου των ειδήσεων;

2 comments:

  1. Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία ότι οι κολοσσοί της διαφθοράς, του χρηματισμού και της διαπλοκής, οι οποίοι ευθύνονται για την απώλεια της ισηγορίας και της δημοκρατίας, προσπαθούν τώρα να βρουν τρόπο να ανακτήσουν τον έλεγχο.

    ReplyDelete
  2. νομίζω ότι τον έλεγχο τον έχουν, απλά θέλουν να τον κάνουν πιο σφιχτό

    ReplyDelete