Πρόσφατα επισκέφτηκα το Όσλο. Ωραία πόλη, αλλά πανάκριβη δεν θέλω να σταθώ σε αυτό όμως. Νοίκιασα αυτοκίνητο και έφαγα κλήση για παράνομη στάθμευση. Είχα αφήσει το αυτοκίνητο κοντά σε διάβαση πεζών, σε απόσταση 0.8 μέτρα από τη διάβαση αντί για 5 που ορίζει ο νόμος στη Νορβηγία. Φυσικά έπεσα από τα σύννεφα. Το ίδιο και ο πατέρας μου όταν του τό είπα αργότερα. Η μεριά του δρόμου ήταν όλη γεμάτη με αυτοκίνητα εκτός από εκείνο το κομμάτι που θεώρησα κελεπούρι και την πάτησα. Πάνω στη συζήτηση ο τύπος μου είπε ότι από τη μερία της ροής των οχημάτων πρέπει να έχει5 μέτρα κενό και όχι από την άλλη, που εκεί ήταν παρκαρισμένο άλλο όχημα σε λιγότερα από 5 μέτρα. Επίσης μετά παρατήρησα ότι οι πεζοί εκεί, περνούσαν τις διαβάσεις χωρίς να κοιτάξουν το δρόμο. Ήταν δεδομένο ότι τα οχήματα θα τους δουν και θα σταματήσουν. Όμοια στη Γερμανία, όπου παλιότερα παραλίγο να θερίσω μια οικογένοια και στην Αγγλία.
Το πράγμα όμως σήκωνε σκέψη. Υπάρχει στον Ελληνικό Κ.Ο.Κ. αντίστοιχο χωρίο για παρκάρισμα κοντά σε διάβαση πεζών;
Υπάρχει. Στο άρθρο 34 όπου ορίζεται η στάση και στάθμευση παράγραφος 2α
"H στάση ή στάθμευση oχήματoς απαγoρεύεται:
α) Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές."
βέβαια σε εμάς ορίζει 5 μέτρα και από τις δύο πλευρές της διάβασης αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.
Το ζήτημα όμως παραμένει. Γενικά προσπαθώ να είμαι όσο πιο τυπικός γίνεται σε ότι αφορά στον Κ.Ο.Κ. αλλά αυτό δεν το θυμόμουν. Πιθανότατα επειδή οι διαβάσεις στην Ελλάδα έχουν περιέλθει σε αχρηστία. Έχετε δει κανέναν οδηγό να σταματά για να περάσει ο πεζός; Μόνο αν είναι κανένας αλλοδαπός και όλοι αλαλάζοντας πίσω του θα κορνάρουν.
Όπως και να έχει δεν θυμόμουν το συγκεκριμένο άρθρο του Κ.Ο.Κ. γεγονός που δημιούργησε το ερώτημα, τι άλλο δεν θυμάμαι από τον Κ.Ο.Κ.; Και αν δεν τα θυμάμαι εγώ, λογικά δεν θα τα θυμούνται και άλλοι. Όχι ηθελημένα, όπως όταν κάποιος παραβιάζει ένα στοπ ή ένα κόκκινο φανάρι, αλλά λόγω μη συχνής χρήσης. Το κουβάρι των σκέψεων οδήγησε στην επόμενη. Θα μπορούσα να φρεσκάρω τη μνήμη μου κάπως;
Το πράγμα όμως σήκωνε σκέψη. Υπάρχει στον Ελληνικό Κ.Ο.Κ. αντίστοιχο χωρίο για παρκάρισμα κοντά σε διάβαση πεζών;
Υπάρχει. Στο άρθρο 34 όπου ορίζεται η στάση και στάθμευση παράγραφος 2α
"H στάση ή στάθμευση oχήματoς απαγoρεύεται:
α) Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές."
βέβαια σε εμάς ορίζει 5 μέτρα και από τις δύο πλευρές της διάβασης αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.
Το ζήτημα όμως παραμένει. Γενικά προσπαθώ να είμαι όσο πιο τυπικός γίνεται σε ότι αφορά στον Κ.Ο.Κ. αλλά αυτό δεν το θυμόμουν. Πιθανότατα επειδή οι διαβάσεις στην Ελλάδα έχουν περιέλθει σε αχρηστία. Έχετε δει κανέναν οδηγό να σταματά για να περάσει ο πεζός; Μόνο αν είναι κανένας αλλοδαπός και όλοι αλαλάζοντας πίσω του θα κορνάρουν.
Όπως και να έχει δεν θυμόμουν το συγκεκριμένο άρθρο του Κ.Ο.Κ. γεγονός που δημιούργησε το ερώτημα, τι άλλο δεν θυμάμαι από τον Κ.Ο.Κ.; Και αν δεν τα θυμάμαι εγώ, λογικά δεν θα τα θυμούνται και άλλοι. Όχι ηθελημένα, όπως όταν κάποιος παραβιάζει ένα στοπ ή ένα κόκκινο φανάρι, αλλά λόγω μη συχνής χρήσης. Το κουβάρι των σκέψεων οδήγησε στην επόμενη. Θα μπορούσα να φρεσκάρω τη μνήμη μου κάπως;
Μα φυσικά διαβάζοντας τον Κ.Ο.Κ. ξανά.
Επειδή βαριέμαι να το κάνω, μπορεί να μου επιβληθεί;
Εδώ υποθέτω ότι μια συντεταγμένη πολιτεία, θα μπορούσε να επιβάλει διετή πχ επανεξέταση στον Κ.Ο.Κ. όχι τόσο για να εισπράξει χρήματα, αλλά για να φρεσκάρει τη μνήμη των οδηγών. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει και από το σπίτι. Πχ υποχρεωτική διαδικτυακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή του ΚΟΚ. Έτσι ο καθείς από το σπίτι του θα μπορούσε να φρεσκάρει τις γνώσεις του στον Κ.Ο.Κ.. Δεν θα κλέβει; θα μου πείτε δικαίως. Πιθανότατα ναι, όμως ταυτόχρονα θα ξαναθυμάται άρθρα του κώδικα τα οποία έχει ξεχάσει. Όχι γιατί καταργήθηκαν, αλλά γιατί δεν χρησιμοποιούνται συχνά. Και έτσι, ίσως, ίσως λέω να έχουμε και λιγότερα ατυχήματα στο δρόμο.
Εδώ υποθέτω ότι μια συντεταγμένη πολιτεία, θα μπορούσε να επιβάλει διετή πχ επανεξέταση στον Κ.Ο.Κ. όχι τόσο για να εισπράξει χρήματα, αλλά για να φρεσκάρει τη μνήμη των οδηγών. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει και από το σπίτι. Πχ υποχρεωτική διαδικτυακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή του ΚΟΚ. Έτσι ο καθείς από το σπίτι του θα μπορούσε να φρεσκάρει τις γνώσεις του στον Κ.Ο.Κ.. Δεν θα κλέβει; θα μου πείτε δικαίως. Πιθανότατα ναι, όμως ταυτόχρονα θα ξαναθυμάται άρθρα του κώδικα τα οποία έχει ξεχάσει. Όχι γιατί καταργήθηκαν, αλλά γιατί δεν χρησιμοποιούνται συχνά. Και έτσι, ίσως, ίσως λέω να έχουμε και λιγότερα ατυχήματα στο δρόμο.
Το όλο σκηνικό πάντως, μου φέρνει στο νου μια άλλη απορία που είχα σχετικά. Ποιός έχει προτεραιότητα σε μια πλατεία; Το όχημα που κινείτε κυκλικά εντός της πλατείας ή το όχημα που ετοιμάζεται να εισέλθει στην πλατεία;
Στην Ελλάδα, η απάντηση μου δόθηκε από τον δάσκαλο όταν ευρισκόμενος σε μια πλατεία κινούμενος κυκλικά, μου ακινητοποίησε το όχημα περιμένοντας να περάσει όχημα που ετοιμαζόταν να εισέλθει στην πλατεία.
Σε Γερμανία, Ιρλανδία, Αγγλία, Νορβηγία, όλοι οι εισερχόμενοι σε πλατεία σταματάνε ως σε στοπ και μόνο αν η πλατεία είναι ελεύθερη οχημάτων εισέρχονται σε κυκλική πορεία.
Η δεύτερη διαδικασία φαντάζει ως πιο λογική, αλλά βέβαια εμείς είμαστε χώρα του παραλόγου όπως αναγνωρίζεται και από άλλους.
Στην Ελλάδα, η απάντηση μου δόθηκε από τον δάσκαλο όταν ευρισκόμενος σε μια πλατεία κινούμενος κυκλικά, μου ακινητοποίησε το όχημα περιμένοντας να περάσει όχημα που ετοιμαζόταν να εισέλθει στην πλατεία.
Σε Γερμανία, Ιρλανδία, Αγγλία, Νορβηγία, όλοι οι εισερχόμενοι σε πλατεία σταματάνε ως σε στοπ και μόνο αν η πλατεία είναι ελεύθερη οχημάτων εισέρχονται σε κυκλική πορεία.
Η δεύτερη διαδικασία φαντάζει ως πιο λογική, αλλά βέβαια εμείς είμαστε χώρα του παραλόγου όπως αναγνωρίζεται και από άλλους.
No comments:
Post a Comment